Onze prioriteit is om onze klanten een compromisloze 5-sterrenervaring te bieden.
En dat alles tegen de meest betaalbare prijs op de Belgische vastgoedmarkt.

Rodolphe De Blieck & Francois Devillez
Mede-oprichters van BrickSquare

Heb je een huis te verkopen?
Hier zijn de vragen die het meest gesteld worden door onze klanten

Hoeveel rekent BrickSquare?

Voor de verkoop hebben we twee pakketten: het Silver pakket is €3.500 (incl. BTW), en het Gold pakket is €5.900 (incl. BTW). Met het Gold-pakket verzorgen we de bezoeken voor je, terwijl je met het Silver-pakket de bezoeken zelf moet doen.

Waarom heb je twee tarieven?

Omdat niemand je huis beter kent dan jij, geven we je de kans om het aan potentiële kopers te presenteren tegen een gereduceerde prijs (€3.500).

Maar maak je geen zorgen, als je niet beschikbaar bent om bezoeken af te leggen, hebben we lokale experts om dat te doen. Daarom bieden we twee tarieven met optionele bezoeken (€5.900).

Komt u de woning bezoeken voor een schatting?

Ja, de makelaars van BrickSquare komen altijd de eerste keer langs om je woning te bekijken en te waarderen.
We willen er zeker van zijn dat we de juiste prijs schatten voor de woning, op basis van de werkelijke staat en niet op basis van foto's.

Regelt Bricksquare bezoeken?



Als u echter niet beschikbaar bent, kan BrickSquare de bezoeken (alleen in bepaalde regio's) uitvoeren tegen een zeer concurrerend tarief. Als BrickSquare de bezichtigingen uitvoert, bedraagt het tarief € 5.900.

‍Omdat u uw woning beter kent dan wie ook, is de eenvoudigste en meest effectieve oplossing om de bezichtigingen zelf uit te voeren of toe te vertrouwen aan iemand die dicht bij u staat. Als je de bezoeken zelf uitvoert, bedragen de kosten €3.

Zijn er nog andere kosten?

Alles is bij de prijs inbegrepen, dus er zijn geen verrassingen.
Alleen bezoeken zijn optioneel, en deze zijn inclusief professionele fotografie.

Hoe zorg je ervoor dat de bezoeker aanwezig is bij het bezoek?

We garanderen een efficiënt bezoek door de aanwezigheid van de bezoeker voor elke afspraak te bevestigen via sms en telefoon.

Als de bezoeker op het laatste moment afzegt, plannen we een nieuw bezoek en houden we u op de hoogte via sms, e-mail en uw BrickSquare-portaal.

Wat gebeurt er na een bezoek?

We garanderen een efficiënt bezoek door de aanwezigheid van de bezoeker voor elke afspraak te bevestigen via sms en telefoon.

Als de bezoeker op het laatste moment afzegt, plannen we een nieuw bezoek en houden we u op de hoogte via sms, e-mail en uw BrickSquare-portaal.

Wie behandelt het verkoopdossier?

De eigenaar is verantwoordelijk voor het verstrekken van de documenten die nodig zijn voor de verkoop, maar BrickSquare is er om u te helpen.

In het gedeelte "Artikelen" van uw Persoonlijke Ruimte vindt u een lijst met alle vereiste documenten.

U kunt vervolgens alle documenten downloaden op uw Persoonlijke Ruimte.
Als u twijfels of vragen hebt, staan onze teams klaar om u te helpen. Als u niet weet welke diagnostiek u moet uitvoeren of welke documenten u moet aanvragen bij uw vastgoedbeheerder, kunnen wij u begeleiden.

Hoe betaal ik voor een verkoop?

Wij worden betaald bij succes: je betaalt de verkoopkosten pas als er een koper is gevonden dankzij BrickSquare.

Vanaf dat moment worden wij betaald bij oplevering. Wij regelen dit rechtstreeks met de notaris.

In welk geografisch gebied werk je?

We werken in heel België en Luxemburg. Onze premium pakketten (inclusief bezoeken) zijn momenteel alleen beschikbaar in Brussel, Waals-Brabant, Vlaams-Brabant en Luxemburg-stad.

Moet ik makelaarskosten betalen als ik mijn woning niet via Bricksquare verkoop?

Nee, we worden alleen betaald als de verkoop succesvol is en je dankzij ons een koper hebt gevonden. Diensten zoals EPB en professionele foto's moeten echter wel worden betaald.

Wie stelt mijn voorlopige koopovereenkomst op?

Het is altijd de notaris die de voorlopige koopovereenkomst opstelt.
BrickSquare-agenten nemen deze echter graag met je door.

Heb je een woning om te verhuren?
Hier zijn de antwoorden op je vragen

Wat is het verschil tussen BrickSquare en een traditioneel makelaarskantoor?

Wij bieden diensten aan die vergelijkbaar zijn met die van een traditioneel makelaarskantoor, zoals schatting en advies om je te helpen bij het verkopen en verhuren van je woning, maar dan digitaal en voor een vast bedrag.

Het is onze missie om een alternatief te bieden dat hard nodig is in de vastgoedmarkt: een kwaliteitsservice, op maat van verkopers, tegen een eerlijke prijs en gedigitaliseerd.

Hoeveel rekent BrickSquare?

Voorverhuur is het standaardbedrag een maand huur (exclusief btw), inclusief bezichtigingen. Dit bedrag is alleen verschuldigd als we succesvol zijn, d.w.z. als we de perfecte huurder voor jouw woning vinden.

Zijn er nog andere kosten?

Alles is bij de prijs inbegrepen, dus er zijn geen verrassingen.
Alleen bezoeken zijn optioneel, en deze zijn inclusief professionele fotografie.

Regelt Bricksquare bezoeken?

Omdat u uw woning beter kent dan wie dan ook, is de eenvoudigste en meest effectieve oplossing om de bezoeken zelf uit te voeren of toe te vertrouwen aan iemand in uw omgeving.

Als u echter niet beschikbaar bent, kan BrickSquare de bezoeken verzorgen (alleen in bepaalde regio's) tegen een zeer concurrerend tarief.

Hoe betaal ik voor de huur?

Ja, de makelaars van BrickSquare komen altijd de eerste keer langs om je woning te bekijken en te waarderen.
We willen er zeker van zijn dat we de juiste prijs schatten voor de woning, op basis van de werkelijke staat en niet op basis van foto's.

Komt u de woning bezoeken voor een schatting?

Ja, de agenten van BrickSquare komen altijd de eerste keer bij je langs om je woning te bekijken en te taxeren. Logisch: je kunt niet verkopen of verhuren wat je niet weet!

Wat gebeurt er na een bezoek?

Na elke bezichtiging stellen we een bezoekrapport beschikbaar in je persoonlijke ruimte om je op de hoogte te houden. Als een koper een formeel bod uitbrengt, kunt u dit accepteren of weigeren via uw persoonlijke ruimte, indien nodig met de hulp van uw BrickSquare-agent.

Hoe zorg je ervoor dat de bezoeker aanwezig is bij het bezoek?

We garanderen een efficiënt bezoek door de aanwezigheid van de bezoeker voor elke afspraak te bevestigen via sms en telefoon.

Als de bezoeker op het laatste moment afzegt, plannen we een nieuw bezoek en houden we u op de hoogte via sms, e-mail en uw BrickSquare-portaal.

Hoe slagen jullie erin om goedkoper te zijn dan andere makelaars?

Ons bedrijf is volledig digitaal, wat betekent dat we de schatting-, aankoop-, verkoop- en ondersteuningsfasen hebben geautomatiseerd zonder een fysiek agentschap te hebben.

Hierdoor kunnen we je meer betaalbare, ultraconcurrerende tarieven bieden, met aanzienlijke besparingen voor verkopers en verhuurders. Kopers en huurders kunnen ook profiteren van een 5-sterrenservice tegen een eerlijke prijs.

Wie maakt de foto's van mijn woning?

Je kunt je eigen foto's maken of gebruikmaken van de gratis fotograaf van BrickSquare! Hoe werkt dat? Een professionele fotograaf komt naar je huis om kwaliteitsfoto's te maken en stuurt je de 12 beste op om je advertentie te laten zien. Hij kan ook een video maken van je woning om deze nog meer te laten opvallen.

In welk geografisch gebied werk je?

We werken in heel België en Luxemburg. Onze 'Premium'-pakketten (inclusief bezoeken) zijn momenteel alleen beschikbaar in Brussel, Waals-Brabant, Vlaams-Brabant en Luxemburg-stad.

Moet ik makelaarskosten betalen als ik mijn woning niet via Bricksquare verkoop?

Nee, we worden alleen betaald als de verkoop succesvol is en je dankzij ons een koper hebt gevonden. Diensten zoals EPB en professionele foto's moeten echter wel worden betaald.